De parkmanager

Wie is Quares?

QuaresPM-Q-posAls duurzaam parkmanager staat Quares in voor het dagelijks beheer en de opvolging van gemeenschappelijke diensten en voorzieningen op het bedrijventerrein Centrum-Zuid.

Quares staat voor Quality Real Estate Services. Quares is een vastgoedspecialist, die zowel op de Belgische, Nederlandse, en Luxemburgse markt actief is. De onderneming heeft als voornaamste

objectief om de financiële return op vastgoed van private klanten, business partners en investeerders te maximaliseren.

In België werkt Quares vanuit vier kerncompetenties om dat objectief te bereiken, zijnde ”Wonen”, ”Beheren”, ”Beleggen” en “Innoveren“.

Vanuit

zijn marktgeoriënteerde benadering en creatieve aanpak introduceerde Quares in 2010 een nieuwe en vernieuwende aanpak rond het beheer van zowel nieuwe als bestaande  bedrijvenparken. Quares staat als parkmanager centraal in dit concept maar werkt steeds in nauwe samenwerking met de betrokken bedrijven, investeerders, overheden en andere relevante stakeholders.

Wie is uw parkmanager?

Het parkmanagement wordt uitgevoerd door verschillende personen:Foto2

Sinds september 2015 neemt Igna Linten het operationeel parkmanagement voor haar rekening. Zij staat in voor een nauw contact met de raad van bestuur en zal op maandelijkse basis overlegmomenten hebben omtrent de status inzake mobiliteit, signalisatie, groepsaankopen en prangende punten komende vanuit de bedrijven op Centrum Zuid. Igna heeft haar kantoor in Greenville en is op dinsdagvoormiddag en donderdagnamiddag aanwezig op Centrum-Zuid.

Bart De Smedt

Het strategische aspect van het beheer van het terrein blijft onder het beheer van Bart De Smedt. Hij werkt samen met de gemeente Houthalen-Helchteren verder op de dossiers van de herontwikkeling van de verschillende bedrijventerreinen alsook de uitbreiding van de samenwerking tussen deze terreinen.

 

 

Uiteraard stopt het beheer van het terrein niet wanneer de parkmanager de site verlaat. Quares biedt een 24/7 opvolging aan via Q-net. Op die manier kan een bedrijf permanent met zijn vragen en bemerkingen ergens terecht.

U kan contact opnemen met de parkmanager via volgende kanalen.

Taken?

De parkmanager staat centraal tussen alle actoren en beheert een vooropgesteld budget en beschikt over volgende functies:

 

  • Preventiefunctie: Door het toepassen van een preventief onderhoudsprogramma wordt een continuïteit gegarandeerd binnen een vooropgesteld budget.
  • Signaleerfunctie: Door continue aanwezigheid worden eventuele problemen direct gesignaleerd. Hij ziet er eveneens op toe dat bedrijven de regels naleven.
  • Coördinatiefunctie: Contacteert leveranciers van diensten en/of voorzieningen.  Zoekt naar synergievoordelen tussen verschillende bedrijven. Fungeert als centraal aanspreekpunt.
  • Informatiefunctie: Altijd bereikbaar voor alle vragen en opmerkingen over diensten en voorzieningen. Hij verzorgt in- en externe communicatie om alle betrokken partijen regelmatig te informeren en alzo het zakelijke met het maatschappelijke te verenigen.